Malk mens baconen er varm

Bacon har altid har smagt fantastisk.

Og som aktiv internetbruger er du sikkert ganske klar over, at det i mange communities, sociale medier m.v. bliver rådyrket af bacon-fanboys og -girls. Adskillige memes er baseret på bacon og nogle har endda gjort hele karrierer ud af at tage bacon-dyrkelsen til ekstremer.

Kan du lide bacon? Så klik på linket for at baconisere dette blogindlæg: guerillamarketing.dk/2013/06/malk-mens-baconen-er-varm

Som det så ofte er sket med populære strømninger fra undergrunden/subkulturer/mm. er dyrkelsen boblet op i den lunkne mainstream. Og som en naturlig udvikling vil de kommercielle virksomheder med på vognen.

Denne gang er det den amerikanske pålægsgigant Oscar Mayer, der melder sig på banen. De har lavet en hjemmeside, der lancerer en række yderst eksklusive bacon gaveæsker sammen med denne video:

Videoen er på ganske få dage blevet set 1,2 mio. gange, hvilket må siges at være ganske imponerende. Oscar Mayer formår at malke mens baconen er varm og får i processen etableret brandet som ambassadør for bacon af højeste kvalitet.

En anden side af sagen er så, at memes, subkulturer og inside jokes som regel mister enhver resterende troværdighed og coolness så snart de har været en tur gennem reklamemaskinen (eller Go’ Morgen Danmark, red.).

sizzling-bacon
Mmmhh…bacon!

Så selvom mange vil sige, at det hele er so last week, så caller jeg den hermed officielt: Humoristisk dyrkelse af bacon er død. Længe leve bacon!

bitcointips_address:
17uzSdkraULtu8nZAiwCYyTQB2kYkC8cAQ

Skriv et svar