Bliv belønnet for at se en reklame

Burger King har kørt kampagnen Whopper Lust, hvor man skal slå over på DirectTV kanal 111, som viser en (lækker) Whopper.

Man bliver så belønnet for at se på Whopperen med værdikuponer til gratis Whoppere alt efter hvor længe man stirrer. Man kan desværre ikke snyde, for ind i mellem skal man foretage sig ting, så Burger King sikrer sig at man ikke bare skifter over på kanalen og lader den stå.

Kort sagt tvinger denne kampagne den sultne seer til at se kanalen i 5-15 minutter – men så bliver man også belønnet med 1-3 Whoppere for sin indsats.

Indtil videre er der blevet delt over 50.000 værdikuponer ud, så det må siges at være en succes.

Så er spørgsmålet bare om mersalg og/eller loyalitet ender med at gøre denne kampagne til en overskudsforretning?

 

Skrevet af Henrik Christiansen

Henrik driver hjemmesiden du er på lige nu og har derudover en gratis hovedpinekalender, og en masse andre spændende projekter :)

1 kommentar

  1. Det er ne sjov idé, og mange ville nok gerne bruge 15 mins på at få et par burgere, selvom det nok hurtigt bliver kedeligt :)

Leave a Reply