Søegaards Vinhus, som er en lille specialbutik, afholder hvert år et stort vinarrangement. De har altid brugt mange penge på avisannoncer og har fået en god pris hjem på 5000 kr. for en helsides annonce pr. indryk i den lokale ugeavis. Denne annonce blev bragt nogle gange, men vinhuset ville også gerne prøve sig med lidt mere utraditionelle metoder, for at få folk til at købe billet til arrangementet.
Lørdagen før arrangementet, midt i gågaden i Skive, satte Søgaards Vinhus 500 vinglas op, med et stort skilt med teksten:
”Tag et glas med i Søgaards Vinhus og køb din billet til vores vinmesse. Få samtidig en smagsprøve.”
En medarbejder stod og delte flyers ud med informationer om arrangementet. Allerede under opstillingen stod folk nysgerrigt og kiggede på og flere kom og spurgte hvad der skulle ske.
Pressen kom også for at dækkede det utraditionelle markedsføringsstunt og flere besøgende på messen kommenterede, at de havde set stuntet i gågaden. Hele stuntet havde kostet 500 kr. i materialer.
Husk vores konkurrence
Vi har fået udgivet en artikel om guerilla marketing i september-udgaven af Retorik Magasinet. Det er vi selvfølgelig meget glade for, så det fejrer vi med en lille konkurrence!
I anledning af vores artikel udlover vi 2 x årsabonnement på Retorik Magasinet. Abonnementet inkluderer selvfølgelig september-udgaven med vores artikel (og muligvis også en lille ekstra gave).
Tilmeld dig vores nyhedsbrev for at deltage i konkurrencen.
Vinderne bliver udtrukket tirsdag den 25. sept.
Venlig hilsen Henrik og Andreas