Advokatfirmaet Adelfeldt & Schmidt skabte en del opmærksomhed med tilbud om: “gratis privatdetektiv, der kan tage de fældende billeder af ægtefællen.” og “har I fælles børn, kan vi med næsten 100 pct. sikkerhed garantere, at du får børnene.”
Men firmaet, deres hjemmeside og kampagne var alt sammen fabrikeret af Danske Familieadvokater, der ville skabe noget opmærksomhed.
Ideen med kampagnen var, at man skulle sikre sig bedst muligt i tilfælde af skilsmisse – nemlig ved at få et familiecheck.
Kampagnen fik meget opmærksomhed, selvom reklamen kun blev bragt i lokalavisen ‘Det grønne område’, der udgives i områder nord for København. Opmærksomheden gik på om det var god advokatskik at bringe reklamen. Store dele af branchen valgte nemlig at tage afstand fra kampagnen.
Alligevel lykkedes det at få sat fokus på Danske Familieadvokaters budskab. Kampagnen og budskabet bag blev bragt af alle de store medier, som gav Danske Familieadvokater en god eksponering.
Du kan se hjemmesiden her www.adelfeldt-schmidt.dk
Tak til Kristian Holte fra www.simplylaw.dk for at gøre opmærksom på dette eksempel.