Thomas Vig

Thomas Vig

Thomas har arbejdet med events siden 2008. I næsten 4 år som selvstændig, og i dag for et af Danmarks store eventbureauer, Eventforce A/S. Bureauet driver multiarenaen, Ballerup Super Arena, og beskæftiger sig derudover med corporate events og eventmarketing for danske virksomheder i Norden.

Vi har stillet Thomas en række spørgsmål så vi alle kan blive lidt klogere på hvad han er for en størrelse :)

Nu arbejder du med events i dagligdagen, så hvad er events for dig?
Du lægger hårdt ud! Altså, for mig er events lig med oplevelser. Det er jo også derfor man taler meget om, at flere virksomheder burde lege med Experiential Marketing, simpelthen med henblik på at give kunderne gode oplevelser sammen med produktet eller brandet.

Hvilke events har du været til hvor et brand efterlod et indtryk på dig?
Tuborg er jo rigtig god til at give os sjove oplevelser, bl.a. på Roskilde Festival. I år havde de fx en sjov pop-up bodega, der kørte rundt og skænkede Gyldne Damer. Tidligere år har de haft en kæmpe svævebane med og et år byggede de en swimmingpool, som folk skulle hjælpe med at varme op inden de måtte springe i, for at sætte fokus på global opvarmning.

Hvilke typer opgaver sidder du med til daglig?
Puha! Der er skam mange. Min erfaring gør nok at mine arbejdsopgaver spænder vidt. Jeg har hænderne nede i alt fra new bizz, marketing, projektledelse, idéudvikling, social media og PR.

Hvordan ser din to-do-liste så ud netop nu?
Udover en masse møder, sidder jeg bl.a. og arbejder på to salgs- og marketingkampagner, vi har gang i for Ballerup Super Arena. Jeg er også involveret på lidt forskelligvis i to forbrugermesser. Dertil sidder jeg med ansvaret for en af EventForce’s nye store kunder, som jeg udvikler event marketing for. Lige nu er jeg i gang med en del forhandlinger og planlægningsarbejde på deres vegne. Det er alt sammen meget tys tys.

Hvad lavede du som selvstændig?
Jeg lavede hovedsageligt konsulentarbejde for københavnske natklubber, såsom konceptudvikling, promotion, markedsføring på Facebook, bookinger, PR og sponsoraftaler.

Det lyder spændende. Hvordan får man en fod indenfor i den verden?
I min gymnasietid på Niels Brock var jeg promotor for en natklub, men det udviklede sig hurtigt, og pludselig var jeg dybt involveret i forskellige events og steder som Disko Dasko, Klubben og No8. Senere tog jeg skridtet videre, og kontaktede Ministry of Sound, og endte med at købe rettighederne til at producere Ministry of Sound i Danmark tilbage i 2009. Det var en vild event med små 1300 gæster, og noget af det største jeg lavede som selvstændig. Det var utrolig lærerigt på mange måder.

Hvad er det vigtigste du har lært som selvstændig?
Jamen ens netværk bliver hurtigt stort når man arrangerer events folk vil med til. Så det har lært mig rigtig meget om mennesker og networking, hvilket jeg drager stor fordel af. Derudover har det jo givet mig en masse hands-on erfaring med ting som PR, kreativ markedsføring og forhandling af aftaler og meget andet.

Hvad kommer du til at blogge om på GuerillaMarketing.dk?
Det er svært at pege noget bestemt ud. Mit første blogindlæg handler om hvordan man kan bruge guerilla marketing til at skaffe sig drømmejobbet. Generelt tror jeg mine indlæg bliver en blanding af interessante ting og tendenser jeg spotter, samt ting jeg selv har gået og tænkt på og ønsker at videreformidle.

Det glæder vi os til. Hvem og hvad inspirerer dig?
Den bliver svær at svare på, fordi jeg er ikke specielt god til at huske navne. Det er bl.a. en af årsagerne til at jeg har omkring 200 hjemmesider bogmærket, så jeg altid kan finde tilbage hvis jeg opdager noget interessant. Jeg henter meget inspiration fra både små og store reklamebureauer. Mange reklamebureauer blogger men mange af deres kreative folk har også deres egne blogs, som er gode at læse hvis man vil inspireres og se hvad der rører på sig.

Hvis du selv kunne vælge et bureau, hvilket ville du så gerne arbejde for?
Jeg har lidt en drøm om at træde i min fars fodspor og rykke til USA, og der er jo ikke noget bedre end sol og varme, så et godt bud kunne være Saatchi & Saatchi i LA. Eller måske Wieden+Kennedy i enten New York eller Amsterdam.

Hvor ser du så dig selv om 10 år?
Jeg er rigtig glad for det jeg laver lige nu. Men jeg vil som sagt gerne til USA på et tidspunkt. Jeg elsker at arbejde kreativt med koncepter, marketing og events, så jeg håber da jeg på et tidspunkt sidder i en stilling på tværs af Atlanten, hvor jeg kan sidde og udtænke kreative marketing strategier. Evt. hos Niké eller Coca-Cola – det ville altså ikke være dårligt.