Hvad er guerilla marketing egentlig?
Kort fortalt er guerilla marketing en form for markedsføring, hvor man med få penge får skabt opmærksomhed om sit brand, virksomhed eller produkt. Målet er naturligvis en øget indtjening.
Ideen er, at man skal lave noget anderledes, som så skaber omtale og opmærksomhed. Det kan være events eller “bare” ting der vækker opsigt i folks hverdag. Hvis man kan skabe noget opsigtsvækkende, som får folk til at fortælle om det til sine venner eller familie, får man derved mere eksponering end man ville ved traditionel markedsføring. Hvis man skaber en viral effekt, vil budskabet sprede sig som en steppebrand. Det er dog lettere sagt end gjort :-)
Men hvorfor ikke høre om guerilla marketing af “opfinderen” selv, Jay Conrad Levinson? Du kan også læse en af hans bøger, som du finder her. Jeg har læst bogen og kan anbefale den til iværksættere, som ønsker at læse om praktiske anvendelsesmuligheder.
Du kan også læse hvordan Wikipedia definerer guerilla marketing.