Hvor går grænsen?

Hvor langt kan man tage guerilla marketing i jagten på kunder og øget kendskab?

Her er et par eksempler på markedsføring der virker meget påtrængende.

Især reklamen for nødhjælp kan virke unødvendigt påtrængende for de handlende. Det kan give bagslag at lave grænseoverskridende reklamer, men hvor går grænsen? Personligt synes jeg sådan en reklame for nødhjælp er for meget.

En reklame bør ikke presse forbrugeren til at handle. Selvom reklamen kan give resultater her og nu, kan det ødelægge den goodwill der er opbygget i det lange løb.

Busreklamen herunder kan også være grænseoverskridende, men budskabet er klart. Chokeffekten kan skabe eftertanke, og forhåbentlig redde liv!

Skrevet af Henrik Christiansen

Henrik driver hjemmesiden du er på lige nu og har derudover en gratis hovedpinekalender, og en masse andre spændende projekter :)

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *