IBM giver reklamer “mening”.

Synes du også billboard-reklamer i virkeligheden bare er en larmende, irriterende del af bybilledet? Fordi mange synes at tænke sådan, har IBM i hvert fald forsøgt at tilføje deres billboards en ekstra funktion – altså selvfølgelig udover at fortælle hvor vidunderligt et produkt IBM er.

Screen-Shot-2013-06-15-at-9.18.03-PM1-650x362

Screen-Shot-2013-06-15-at-9.17.38-PM1-650x364

Computerselskabet ændrede formen og formålet med billboards ved blot at tilføje en ekstra “arm” på reklamerne, så de kunne udnyttes som siddepladser, skygge for regnen og ramper til kufferter, så disse ikke skulle bæres op af trapperne, men nemt og enkelt kunne trilles.

Screen-Shot-2013-06-15-at-9.17.02-PM1-650x363

På denne måde forsøger IBM altså at sige “vi er også trætte af de der reklame-typer – vi er på jeres side!” selvom virkeligheden faktisk er helt modsat. Det er den franske afdeling af det massive reklamebureau Ogilvy & Mather der har udarbejdet kampagnen. Der findes desværre ikke oplysninger om, hvor reklamerne har været ophængt. Du kan se IBM’s video fra projektet herunder:

Vi siger tak til Hanna for hendes interessante input på IBM og meningsfuld markedsføring. Husk at du ovre hos Beruf kan lære mere om SEO, Google Display, Facebook annoncering og Google Ads.

Skrevet af Henrik Christiansen

Henrik driver hjemmesiden du er på lige nu og har derudover en gratis hovedpinekalender, og en masse andre spændende projekter :)

Leave a Reply