Lys i Afrika

For tiden kan man melde sig ind i Facebookgruppen Lys i Afrika.

Energi Nord står bag siden og siger følgende: “Hjælp os med at sende solcellelamper til familier i Uganda. Tilmeld dig siden og foreslå dine venner at gøre det samme. For hver 25 danske brugere, der tilmelder sig, giver Energi Nord en solcellelampe. Målet er 5.000 lamper i 2010.”

Men er det kun en billig måde at skabe noget billig viral markedsføring?

Ifølge Jonas Hansen på kommunikationsforum.dk er det ikke andet end et dårligt publicity stunt, som  ikke virker oprigtigt.

Her på Guerillamarketing.dk må vi dog stille os uforstående over for Jonas Hansens angreb. Hvorfor er det ikke godt nok at ville sende solcellelamper? Det er trods alt frivilligt at melde sig til Facebookgruppen. Vi hilser i hvert fald initiativer velkomne, hvor alle parter vinder. Energi Nord får eksponering, familier i Uganda får lidt lys og alle medlemmer af Facebookgruppen får en god fornemmelse i maven.

Skrevet af Henrik Christiansen

Henrik driver hjemmesiden du er på lige nu og har derudover en gratis hovedpinekalender, og en masse andre spændende projekter :)

1 kommentar

Leave a Reply