Mercedes inkluderer brugeren i ny reklame

I jagten på potentielle kunders opmærksomhed bliver det mere og mere relevant, at bruge nye tekniske løsninger, der kan engagere og skille sig ud.

Mercedes har også luret dette, så med deres nye interaktive reklamer, forsøger de at engagere de forbipasserende på Friedrichstrasse station i Berlin.

Ideen er rigtig god, for den kræver en handling af brugeren, nemlig et tryk på låseknappen på brugerens egen bilnøglen. Dette sorterer en del ikke-interessante emner fra, som f.eks. børn. Derudover får reklamerne også forbipasserende til at stoppe op og bruge tid på det Mercedes gerne vil have, nemlig deres nye bil.

Mercedes har derudover også tilføjet et konkurrenceaspekt, nemlig at man kan vinde en tur i den nye model. En rigtig smart teknik, der forklæder en prøvetur, som værende en præmie, hvilket også kan skabe en lille positiv viral buzz, når de heldige vindere glade kan fortælle om deres køretur.

Se videoen her:

 

Skrevet af Henrik Christiansen

Henrik driver hjemmesiden du er på lige nu og har derudover en gratis hovedpinekalender, og en masse andre spændende projekter :)

Leave a Reply