I sidste uge skrev vi om, hvordan TV2 Zulu bruger guerilla og viral marketing til at promovere deres udsendelser. Hos konkurrenten Danmarks Radio bruger de ikke på samme måde målrettet guerilla marketing til at skabe viral effekt. Her har de virale successer primært bestået af enkelte klip fra deres mest populære udsendelser, som er blevet delt og spredt via alverdens sociale medier.
DR har netop lanceret en ny kampagne under overskriften: “Lorteradio! – hvor er P2?”. Formålet er at gøre opmærksom på at P2 nu deler frekvens med P1 og sender døgnet rundt på nettet og DAB. Det skyldes at DR i det seneste medieforlig mistede retten til at sende på deres sædvanlige FM-frekvens, hvor Radio24syv nu sender i stedet.
Kampagnen består af en video med en ny sketch fra det populære satireprogram Rytteriet. Se den her:
Bliv klogere på online marketing
Husk at du kan få vores gratis e-bog 5 måder du kan måle og øge din online succes ved tilmelde dig vores nyhedsbrev på Beruf.dk. Vi er en lille virksomhed, der laver online marketing og hjemmesider i WordPress. Du kan kontakte os her.