Nogen af de mest indlysende guerilla marketing idéer er også de mest geniale. Det giver dagens indlæg et godt eksempel på.
Reklamebureauet Memac Ogilvy fik en opgave af Volvo: Gør potentielle kunder hos Volvo-forhandlere i Dubai opmærksomme på Active Four-C affjedringen, der kan tilkøbes til de fleste af Volvos modeller.
Alle bilister i Dubai kender alt for godt det bumb man mærker når man kører over et af de utallige fartbump i byen. Men hvad nu hvis det forventede bump udebliver? Reklamebureauet fik en idé, der nok vil få mange til at tænke “Ja selvfølgelig! Det er jo oplagt.”
De installerede simpelthen bløde fartbump i indkørslen til forhandlerne. Kunderne var lettere forvirrede ved ankomsten, men pludseligt meget opmærksomme på fordelen ved en god affjedring.
Kampagnen vandt sammen med dens slogan “Never feel a bump again. With Volvo’s Active Four-C suspension” to præmier ved Mina Cristal Awards og blev efterfølgende rullet ud i hele Mellemøsten. Og det startede sikkert som en joke på kontoret.