En YouTube video om den ekstremt karikerede thybo Micki Lynges forsøg på at lave en rullepølse, er på 11 dage blevet set næsten 64.000 gange. Videoen er lavet af TurboModul, som er et satireprojekt udtænkt af det kreative produktionsselskab Metopia Film.
Det er nok kun gået op for de færreste af videoens seere, at der faktisk er tale om en reklame. Jeg missede det i hvert fald i første omgang, trods min store interesse for viral markedsføring. Min nysgerrighed omkring videoens baggrund gjorde dog, at jeg opdagede, at der var tale om en viral kampagne for pålægsproducenten Defco.
Selvom Defcos rullepølse bliver kaldt for “skrammel” og endda i smagstesten taber over Mickis egen groteske version, så er der dog ingen tvivl om, hvilken rullepølse seerne har mest lyst til.
Se flere af TurboModuls videoer på deres YouTube kanal.
Ekstremt klam reklame. EKSTREM klam.
Den er meget sjov, og minder i høj grad om de andre produktioner, hvor han spiller kræmmer med pædofile tendenser. Jeg så filmen før jeg læste resten af indlægget, og bed godt mærke i et logoet for pålægsproducenten ikke var skjult, hvilket det plejer at være, hvis det er ren satire. Omvendt så er der, som du selv nævner, heller ikke særlig meget fokus på selvsamme. Man skal langt ind i videoen før logoet kommer.
@Morten: Jeg tror bestemt heller ikke at den falder i alles smag. Defco nævner faktisk slet ikke videoen på deres egen hjemmeside :-) Næsten 92% af responsen på YouTube er dog positiv, så jeg tror de har ramt et eller andet segment ret præcist :-)
@Casper: Ja, de to sekunder, hvor rullepølsen vises må siges at være en ret lille eksponering af det reklamerede produkt :-) Mht. TurboModuls andre videoer, så har de også stor succes med kræmmeren Tonni Bonde, som nu er et af indslagene i DR’s Det Sorte Ur.
Jeg synes ikke rigtig om den, men der er ingen tvivl om den virker. Den minder mig lidt om en lignende video med en mand som går fuldstændig amok i et køkken.