En meget smart guerilla taktik er blevet anvendt hos Burger King i 2019. Nu hvor 2019 faser ud, har Burger King en hemmelighed, der skal afsløres angående deres markedsføring i 2019.
Formålet med Burger King’s guerilla tiltag er at bevise, at Whopper burgeren er et bedre valg end rivaliserende McDonald’s Big Mac. Måden Burger King gør dette på i deres reklamer er at de har skjult en Whopper bag hver annonce i år 2019.
Burger King betragter deres burgers størrelse som en differentierende fordel mod deres rivaliserende burger. Derfor bestræbte man sig inden kampagnens start på at finde en måde at bevise det på – i stor skala. Dette er baggrundshistorien for at skjule en Big Mac bag hver Whopper burger i deres reklamer. Kampagnen er lavet af det kreative agentur BBH. Det skriver The Drum.
Inden for hvert felt i annoncering, herunder tryk, video, photo mv., hvor der er en Whopper, placerede Burger King en Big Mac bag hver fotograferet Whopper. På grund af størrelsen på sin egen burger, blev rivalen ofte overskygget af den store Whopper burger.