Gorilla marketing

I 2010 dukkede en række gigantiske gorillafodspor op rundt omkring i Los Angeles. På Santa Monica Beach blev fodsporene i sandet opdaget sammen med en smadret livredderbil og på Dodger Stadium gik de på tværs af baseball-banen.

Ikke overraskende dukkede navnet ‘King Kong’ op i forklaringen på fænomenet. Der var nemlig tale om et marketingstunt i forbindelse med, at Universal Studios lancerede deres nye forlystelse: King Kong 360 3D.

Deres gamle King Kong forlystelse brændte ned i 2008, så det var jo heldigt, at franchisen i mellemtiden var blevet relanceret i en moderne udgave af Peter Jackson, som også har designet den nye forlystelse.

Billeder fra Santa Monica Beach:

Video fra Dodger Stadium:

Peter Jackson fortæller om King Kong 360 3D:

Skrevet af Andreas Solgaard

Uddannet multimediedesigner, marketingkoordinator og e-concept developer. Partner i Beruf, som er et lille webbureau der arbejder med hjemmesider i WordPress og online markedsføring (bl.a. Google AdWords).

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *