I disse dage hvor det er frysende koldt udenfor, kan man kun forestille sig, hvor forfærdeligt det må være ikke at have noget sted at bo. Når vinden blæser føles det som om, at det er -20 grader, og så er det rigtigt rart at komme hjem til en varm seng, men det er desværre ikke alle der er så heldige. I Tyskland ville man derfor gerne gøre folk opmærksomme på dette problem, og hvorfor så ikke vælge et sted, som man slet ikke forbinder med hjemløse?!
I biografer rundt om i hele landet skruede man derfor ned for varmen, så biografgængerne selv kunne mærke på egen krop, hvordan de hjemløse fryser i vinterperioden. En kort video blev afspillet, hvor de interviewer nogle hjemløse, som fortæller om, hvor meget de til tider fryser. Der var desuden lagt tæpper med QR-koder i biografen, så man efterfølgende kunne donere nogle penge. Eventen fik skabt en masse opmærksomhed, og der blev samlet en hel del penge sammen til de hjemløse.
Dette er endnu et godt eksempel på hvad der kan gøres for at skabe fokus på et stigende problem. Havde man valgt at køre en alm. tv-spotkampagne eller outdoorkampagne, ville man ikke kunne fange folks opmærksomhed på samme måde. I dette tilfælde spillede man på folks følelser via deres sanser. Kampagnen er super simpel men samtidig spot-on!