Niveas virale stresstest

Creme-koncernen Nivea lancerede for nyligt en ny deodorant, som (ifølge dem selv) er ekstra god til at holde sveden tilbage i stressede situationer. Denne egenskab ønskede Nivea at kommunikere på en underholdende og opsigtsvækkende måde, hvilket fødte idéen til dagens særdeles veludførte video.

I en tysk lufthavn kunne intetanende (og muligvis godtroende) ofre pludseligt se sig selv sat i centrum som eftersøgte forbrydere på både TV-skærme og i aviser. Deres reaktioner er – med et godt dansk ord – priceless:

http://www.youtube.com/watch?v=_gWk_yKtEdo

Stressniveauet står nærmest malet i ofrenes øjne og hele stuntet er så veludført, at man kan blive helt i tvivl om, hvorvidt reaktionerne er ægte.

Denne video går bag om forberedelserne og viser hvordan det foregik bag kameraerne (slå evt. undertekster til, hvis du ikke er stærk i tysk):

http://www.youtube.com/watch?v=HM7Y-HzAMGc

Dagens bonus-nivea-pro-tip: Er du nogensinde i tvivl om, hvordan man staver til ordet “niveau”? Ikke længere ;-)

Skrevet af Andreas Solgaard

Uddannet multimediedesigner, marketingkoordinator og e-concept developer. Partner i Beruf, som er et lille webbureau der arbejder med hjemmesider i WordPress og online markedsføring (bl.a. Google AdWords).

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *