Har du fans? Brug dem!

Så er vi tilbage igen med et indlæg. Jeg beklager ventetiden, for jeg ved jo hvor meget du allerede savner vores ugentlige indlæg!

Nå, tilbage sagen: Hvordan kan man aktivere sine fans og samtidig få noget mere eksponering blandt potentielle nye fans?

Det giver Christian Fuhlendorff et bud på, på sin hjemmeside, hvor han opfordrer sine fans til at printe og hænge plakater op ved siden af Andens ditto. Plakaterne er lavet til at fungere sammen med Andens, hvilket fungerer rigtig godt. Ligesom vi så Alis gøre det under valgkampen i efteråret 2011 (Det er stadig en favorit her på guerillamarketing.dk).


Billede fra christianfuhlendorff.dk

En sjov idé, der kan skabe lidt opmærksomhed i bybilledet. Det er helt perfekt, da det er samme målgruppe, som de begge går efter.

Til gengæld for at printe og sætte plakaterne op, skal man bare tage et billede, som man sender til Christian Fuhlendorff. Så kan man modtage en kopi af Livet i Nødsporet, hvilket jo er en rigtig god løn at få, hvis man alligevel gerne vil give en hånd med.

Guerilla marketing er som udgangspunkt kendetegnet ved at være billigt og det må man sige det også er her. Udover nye fans får man aktiveret de gamle og selvfølgelig også drillet Anden lidt. Succesen afhænger naturligvis af, hvor mange der deltager, men betalingen skaleres også, så det er en stor fordel for komikeren.

Her hos guerillamarketing.dk er vi rigtig glade for denne type reklamer, så vi krydser fingre for at se en masse flere eksempler af det fremover!

 

Skrevet af Henrik Christiansen

Henrik driver hjemmesiden du er på lige nu og har derudover en gratis hovedpinekalender, og en masse andre spændende projekter :)

Leave a Reply