Har du masser af Post-its og tid?

Dagens indlæg er skrevet af Maja Smed fra Ejendomsmæglerfirmaet BEIER. Vi siger hos Guerilla Marketing tak til Maja Smed for at medvirke med sit syn på markedsføring, som præges meget af digitale kanaler som Google Ads. Indslaget i dag er kreativt og kan inspirerende.

Maja står bag et rigtigt sjovt guerilla marketing stunt, som i et stykke tid har vækket opsigt blandt de forbipasserende på Gl. Kongevej 137A. Eventet er et rigtigt godt eksempel på, at man med en kreativ idé og nogle interessetimer, stort set gratis kan lave særdeles original og opsigtsvækkende markedsføring. Og det gælder altså også i en branche så tør som ejendomsmægling ;-)

beier-qr-guerilla3

Vores ide gik ud på at skabe opmærksomhed, omkring det vi har – et stort køberkartotek, og tiltrække det vi søger… – nemlig lejligheder at sælge.

Udfordringen for ejendomsmæglerbranchen er lige nu, at der er mange ventende købere og knap så mange sælgere.

Vi tog derfor udgangspunkt i vores køberkartotek, og skrev dele af kartoteket ned på post-it’s. Hvem der søger hvad, til hvilken pris, og hvor de ønsker at bo.

Ud fra disse post-it’s dannede vi en QR kode i vores butiksvindue, som kan scannes fra gaden.

beier-qr-guerilla1

beier-qr-guerilla2

Vi har fået meget opmærksomhed omkring projektet, og folk stopper op og scanner koden.

Koden dirigeres direkte til en side med teksten:

”Har du en af disse boliger – og overvejer du at sælge?
Så har vi ventende købere.
Udfyld formularen til venstre og vi kontakter dig snarest.”

QR Landingsside

Det er et simpelt projekt, som adskiller os fra vores konkurrenter og som passer til vores virksomheds ønske om at være mindre “visitkort- og jakkesæts-agtige.

Skrevet af Andreas Solgaard

Uddannet multimediedesigner, marketingkoordinator og e-concept developer. Partner i Beruf, som er et lille webbureau der arbejder med hjemmesider i WordPress og online markedsføring (bl.a. Google AdWords).

2 kommentarer

  1. Godt gået! Fint lille eksempel på nytænkning og billig guerilla markedsføring. Håber der er opsat en tilsvarende QR kode i ejendomsmæglerens vinduesparti ud til hovedstrøget Gl. Kongevej på Frederiksberg, hvor der dagligt er rigtig mange forbipasserende.

    Anvender man QR koder til markedsføring, er det dog vigtigt at tænke mobil sites. At føre brugerne til et almindelig website uden mobiloptimering har en trist effekt på konverteringen.

  2. Enig, Søren. Der er ærgerligt for konverteringen, at man ikke går hele vejen. Det kan dog være de ikke regnede med så stor opmærksomhed. Der ligger vist endnu en lektion gemt i det også :)

Leave a Reply