Bacon har altid har smagt fantastisk.
Og som aktiv internetbruger er du sikkert ganske klar over, at det i mange communities, sociale medier m.v. bliver rådyrket af bacon-fanboys og -girls. Adskillige memes er baseret på bacon og nogle har endda gjort hele karrierer ud af at tage bacon-dyrkelsen til ekstremer.
Kan du lide bacon? Så klik på linket for at baconisere dette blogindlæg: guerillamarketing.dk/2013/06/malk-mens-baconen-er-varm
Som det så ofte er sket med populære strømninger fra undergrunden/subkulturer/mm. er dyrkelsen boblet op i den lunkne mainstream. Og som en naturlig udvikling vil de kommercielle virksomheder med på vognen.
Denne gang er det den amerikanske pålægsgigant Oscar Mayer, der melder sig på banen. De har lavet en hjemmeside, der lancerer en række yderst eksklusive bacon gaveæsker sammen med denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=uaqf4DsjWYU
Videoen er på ganske få dage blevet set 1,2 mio. gange, hvilket må siges at være ganske imponerende. Oscar Mayer formår at malke mens baconen er varm og får i processen etableret brandet som ambassadør for bacon af højeste kvalitet.
En anden side af sagen er så, at memes, subkulturer og inside jokes som regel mister enhver resterende troværdighed og coolness så snart de har været en tur gennem reklamemaskinen (eller Go’ Morgen Danmark, red.).
Så selvom mange vil sige, at det hele er so last week, så caller jeg den hermed officielt: Humoristisk dyrkelse af bacon er død. Længe leve bacon!
Hvis du ikke har hørt om Google Display marketing. Så ville det nu være snedigt, hvis vi lavede Google Display efter du har læst dette blogindlæg. På den måde vil du få bacon annoncer overalt på nettet :D