Reklamefilm i 2013

Dette gæsteindlæg er skrevet af Tobias Ehlig, som til daglig driver virksomheden Tobias Ehlig Video, hvor han producerer reklamefilm og andre typer videoklip til mindre virksomheder.

På internettet bliver reklamefilm efterhånden mere og mere udbredt, hvilket giver mindre virksomheder mulighed for at få deres budskab ud til de potentielle kunder. Tidligere var dette privilegium forbeholdt de store brands der havde råd til TV-reklamer.

Som virksomhed er der som jeg ser verden i 2013 ikke nogen undskyldning for ikke at have en reklamefilm på sit website, uanset virksomhedens branche og størrelse. Reklamefilm er nemlig et utrolig stærkt medie online, og det bliver kun mere relevant i fremtiden.

En reklamefilm på et website kan være med til at holde de besøgende længere tid på siden, og samtidig øge chancerne for at denne besøgende konverteres til en køber. Den forlængede besøgstid bliver opfattet af Google som et signal om, at den besøgende har fundet interessant indhold på siden, og dermed vil dette website rangere højere i søgeresultaterne fremover.

Derudover kan du med en reklamefilm på YouTube også blive eksponeret direkte med din video som søgeresultat. Google og YouTube er verdens to største søgemaskiner, og de viser begge videoresultater, hvorfor du altså med reklamefilm har endnu en streng at spille på når det kommer til branding og salg på internettet.

Hvilken type reklamefilm virker bedst?
Der findes forskellige typer reklamefilm, og hvorvidt du skal vælge en frem for en anden skal vurderes i det enkelte tilfælde. I 2013 har jeg set en tendens til, at virksomheder typisk får produceret en af de følgende tre typer. Faktisk har regnskabsprogrammet Billy’s Billing fået produceret dem alle tre, hvorfor de og deres videoer i denne artikel bruges som eksempel.

1. Reklamefilmen til den fornuftige
Denne type reklamefilm er meget velkendt, og har været brugt på TV i mange år. Virksomheden præsenterer sit produkt, og forklarer hvorfor dette naturligvis er et bedre valg end konkurrentens.

 

2. Reklamefilmen til den følsomme
I denne type reklamefilm stiller medarbejderne i virksomheden sig frem foran kameraet og viser deres kærlighed til produktet, og bringer dermed følelserne i spil.

 

3. Reklamefilmen til den troværdighedssøgende
I denne type reklamefilm står en af virksomhedens mest tilfredse kunder frem og fortæller om sin gode oplevelse af produktet, og bringer dermed troværdighed ind i præsentationen.

Det er nu op til dig hvilken af de nævnte typer reklamefilm du vil satse på i din virksomhed – det er bare om at komme i gang!

Vi siger tak til Tobias for et super godt indlæg om hans interessante tilgang til video markedsføring. Husk det tilmed er muligt at læse meget mere omkring markedsføring ovre på Beruf Bloggen. Her kan du blandt andet læse om SEO, Google Display, Facebook og mange andre spændende tiltag.

Skrevet af Tobias Ehlig

Tobias Ehlig driver til daglig virksomheden Tobias Ehlig Video, hvor han producerer reklamefilm og andre typer videoklip til mindre virksomheder.

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *