Google Display og andre former for bannere kan bruges på mange måder. Display bannere bør bruges på en kreativ måde. Det gjorde en dansk politiker tilbage i maj måned, hvor han offentliggjorde en annonce på verdens største pornowebsite. Han meddelte i den forbindelse samtidig at han ikke vil bøje sig for mediernes pres. Medierne var ikke begejstrede for hans valg af annoncering, mens andre mente det var genialt.
Joachim B. Olsen, som er 41 år og olympisk mester med en sølvmedalje, viser sig selv i den display-annonce på Pornhub. Her figurerer han i jakkesæt og smiler sammen med billedteksten: “Når du er færdig med at gokke, så stem på Jokke!” (Jokke er hans kaldenavn).
Parlamentarikeren for Liberal Alliance håbede, at hans ‘humor’ kunne hjælpe med at vinde stemmer ved valget som stod på i juni 2019.
Han kommenterede på sin Facebook-profil: “Ja, det er mig, der er på Pornhub (blinkende ansigt). Og nej, der er ikke de store tanker bag – jeg håber bare, du får en god latter”.
Humor kan være rigtig godt til at skabe opmærksomhed. Der skal bare være en god opfølgning bagefter. Det er ikke til at sige, hvor godt kampagnen har fungereret ud fra de få data vi har at gøre godt med hos Guerilla Marketing.
Interessant måde at bruge display kampagner på
Hvorledes målgruppen med samme politiske holdning og humør, bruger tiden på Pornhub, kan tages op til debat. Det er forholdsvis interessant at en politiker vælger at bruge display kampagner på den måde.
Via Google Display er det muligt at målrette specifikt efter en bestemt målgruppe. Fx gravide kvinder, hvis det er interessant for dit produkt. I Joachim B. Olsens tilfælde ville en god målretning muligvis være mennesker, som er interesseret i finans. Hertil skal der absolut også produceres et andet banner end det som benyttedes på Pornhub. Det ved Beruf meget om, så tag et kig ovre hos dem og find ud af, hvordan du skal bruge Google display.
Tak fordi du læste med her hos Guerilla Marketing.