Pop-up store som markedsføring

En pop-up store er som udtrykket antyder, en form for event, hvor en virksomhed “popper op” i en begrænset tid på et bestemt sted.

Ideen er, at skabe nogle anderledes rammer, hvor man kan sælge og promovere sine produkter i en speciel omgivelse. Man kan se på det som en form for guerilla marketing og gjort rigtigt kan der skabes en masse omtale og en viral effekt.

 

Aarstiderne lavede sådan en pop-up store under Knippelsbro to dage i maj.

Her kunne man spise et lækkert måltid for kun 42 kr. – selvfølgelig bestående af Aarstidernes ingredienser. Prisen var ikke tilfældig, for det er, hvad det koster at købe Aarstidernes “MåltidsKasse”.

Maden blev tilberedt over bål og til maden spillede et band live jazz. Vinfirmaet Rosforth & Rosforth solgte vin samme sted, som man kunne købe til sin mad (et godt eksempel på en alliance).

Hele arrangementet skabte en masse omtale på Facebook og i medierne. Et glimrende eksempel på et arrangement, der får skabt en synergieffekt og derved et langt stærkere indtryk end virksomheder normalt formår.

 

 

 

Skrevet af Henrik Christiansen

Henrik driver hjemmesiden du er på lige nu og har derudover en gratis hovedpinekalender, og en masse andre spændende projekter :)

Leave a Reply