Spies Rejser har ofte fyldt godt op i reklameblokkene på TV, men med deres nyeste kampagne er de dog gået nye veje. Nu vil de nemlig være virale!
Det skal ske ved hjælp af en ny video, der på fjollet vis illustrerer fordelene ved at tage sydpå og få “ladet batterierne op”. Det videnskabelige niveau er lavt og det humoristiske højt. Se videoen her:
Videoen er blevet afspillet omkring 264.000 gange, hvilket ikke er meget i forhold til andre virale succeser. Spies Rejser har dog selv erklæret den en succes og oplyser at der er brugt “et forsvindende lille beløb på seeding”.
Så vidt jeg umiddelbart kan se, stammer den største del af visningerne dog fra seeding- og reklamenetværk som GoViral, SponsorPay og RockYou. Dette har måske ikke kostet særligt meget, men kan dog næppe betegnes som en ægte viral succes.
Så jeg antager, at Spies Rejsers lykke er gjort nu, hvor videoen vises her på Guerillamarketing.dk – verdens bedste blog om alt viralt™ ;-)
YouTubes videostatistik giver ikke indtryk af en videre viral spredning: