For pokker, hvor er der mange gode og spændende ting på guerillamarketing.dk
– gid jeg kunne lave sådan noget markedsføring i min virksomhed!
Sidder du ofte og tænker sådan? … Det tænkte jeg nok!
Derfor er der her et indlæg til dig med et glimrende eksempel på markedsføring, der kun kræver lidt tid og en printer. (Her er et andet glimrende eksempel og her er endnu et)
I 2011 faldt jeg over dette opslag på Østerbro. Tegningen fangede min opmærksomhed, hvorefter det hurtigt gik op for mig, at det var en reklame for SOS Børnebyerne og ikke en forsvundet kat.
Det er ikke nemt at læse på billedet, så her kommer teksten:
EFTERLYSNING
Min mor og far er blevet væk. Har du set dem?
De har været væk i nogle uger, og jeg har ledt over hele byen.
Mor har flotte krøller, og hun går altid i kjole. Og så er hun god til at synge. Min tante siger, at mor er i himlen. Men det ved jeg ikke, hvor er. Min far kender jeg ikke så godt. Han plejede at besøge mig og min mor nogle gange, men nu kommer han ikke mere.Jeg savner dem begge to, og min lillebror har grædt hver dag, siden de forsvandt. Jeg vil gerne have, at de snart kommer hjem.
Vil du ikke nok ringe og hjælpe mig?
Angela, 8 år
Nederst på sedlen er der lapper med link og telefonnummer til SOS Børnebyerne.
Det er en meget lavpraktisk måde at lave markedsføring, men godt hvis du har mere tid, end du har penge. Det kræver kun en smule fantasi og så er det ellers i gang med at hænge sedler op rundt omkring.
Hvis man er tilstrækkelig opfindsom, eller selv laver noget materiale, kan man få budskabet spredt online via blogs og sociale medier. En enkel kampagne på Facebook, kan bidrage til at øge performance. Med Facebook Ads kan målgruppen rammes meget nøjagtigt.
Du kunne evt. selv tage nogle gode billeder og skrive en lille artikel, som du kunne sende rundt til de lokale medier. Så har du da en mulighed for at få noget gratis PR.
Har du gjort noget i denne stil? Så vil jeg meget gerne høre fra dig!
Alternativ markedsføring er det nye. Hvis man vil skabe noget blik fang, som fanger, så er det alternativ markedsføring, som man skal satse på.