Bliv populær på at dele bøder ud

Som vi opdagede i sidste uge, kan en parkeringsbøde – og især en uretfærdig én af slagsen – afføde meget stærke reaktioner hos modtageren.

Dette faktum spiller T-Mobiles nye virale video på. De fik en flok utroligt uforskammede parkeringsvagter til at uddele parkeringsbøder – ofte mens folk stadig sad i bilen eller var på vej tilbage fra parkometeret.

Videoen er på meget passende vis klippet sammen til Dire Straits-nummeret “Money For Nothing”. I takt med at intensiteten i nummerets intro stiger, kommer ofrene for spøgen længere og længere op i ‘det røde felt’. Og netop som det hele er ved at eksplodere, finder vi igen ud af hvorfor gode virale videoer fungerer.

T-Mobiles virale videoer og flashmobs er efterhånden blevet så populære at de simplethen reklamerer for reklamerne før de viser dem på YouTube og i TV:

Skrevet af Andreas Solgaard

Uddannet multimediedesigner, marketingkoordinator og e-concept developer. Partner i Beruf, som er et lille webbureau der arbejder med hjemmesider i WordPress og online markedsføring (bl.a. Google AdWords).

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *