Filmen Skyfall har netop haft premiere som den nyeste i rækken af James Bond film (nr. 23!). Traditionen tro betyder det co-branding og markedsføring til den helt store guldmedalje. Og den vogn er der mange, der vil med på! Det gælder også Coca Cola, som dog gør det på en langt sjovere måde end de fleste andre.
Coca Cola Zero har lanceret en co-branding kampagne med titlen “Unlock The 007 In You”. Som en del af denne lavede de et stunt på hovedbanegården i Antwerpen, hvor rejsende fik en uventet udfordring når de brugte Cola-automaten. De skulle på 70 sekunder bevæge sig til en bestemt platform og kunne dermed vinde eksklusive billetter til filmen.
Det kan lyde ret nemt, men på ruten var der indlagt en lang række sjove forhindringer i bedste James Bond stil. Se videoen her:
http://www.youtube.com/watch?v=RDiZOnzajNU
Bonusinfo: Skyfall har slået alle tidligere rekorder med dens product placements for hele $45 mio. Denne video viser en laaang række eksempler fra tidligere Bond film:
http://www.youtube.com/watch?v=t8aSIjSQzAo
Ekstra bonusinfo: Det er ikke første gang Coca Cola laver guerilla marketing vha. sodavandsautomater:
http://www.youtube.com/watch?v=DZq5lVTIe8s
http://www.youtube.com/watch?v=38Wn-tMeqUs
http://www.youtube.com/watch?v=DgtijpUNKGo
http://www.youtube.com/watch?v=lqT_dPApj9U
http://vimeo.com/37237017#