“Push to add drama”

Hvis man ser bort fra skuespilleren Jean-Claude Van Damme, kan det være svært at finde forbindelsen mellem Belgien og hårdkogt action. Det har TV-kanalen TNT dog lavet om på med deres nye virale kampagne.

De placerede en stor rød knap på torvet i en almindelig flamsk by sammen med en skilt med teksten “Push to add drama”. Derefter ventede de på, at en forbipasserende lod sig styre af sin nysgerrighed og trykkede på knappen. Resultatet blev, som du kan se i videoen herunder, fantastisk underholdende.

http://www.youtube.com/watch?v=316AzLYfAzw

Denne kampagne er endnu et godt eksempel på, at det i virale kampagner ofte ikke er selve eventet, der er i centrum, men derimod den resulterende video. Forhåbningen er naturligvis, at den er opsigtsvækkende nok til, at folk vil dele den i deres netværk – stærkt hjulpet på vej af virale bureauer og konsulenter.

Mere belgisk action af højeste klasse:
http://www.youtube.com/watch?v=aOIJtS4gbaY

Skrevet af Andreas Solgaard

Uddannet multimediedesigner, marketingkoordinator og e-concept developer. Partner i Beruf, som er et lille webbureau der arbejder med hjemmesider i WordPress og online markedsføring (bl.a. Google AdWords).

1 kommentar

Leave a Reply