Biluheld som markedsføring

Dagens indæg er et reklamestunt lavet af Lise Korsgaard fra Subziter for Salling Autogenbrug.

Salling Autoophug

En gammel skrottet bil er vendt på hovedet på en mark for at ligne en bilulykke. Kun banneret med teksten Vil du undgå at ende her? Husk at skifte til vinterdæk fortæller, at det drejer sig om guerilla marketing og ikke et rigtigt uheld.

Det er jo tydeligvis ikke er et rigtigt uheld, men efter at have stået en lille uges tid fik Salling Autoophug et kald fra kommunen. Bilen skulle fjernes, fordi forbikørende troede nogen rent faktisk var kørt galt, og derfor kigger så meget, at de næsten selv var ved at køre galt.

Jeg spurgte Lise Korsgaard, om de kunne måle effekten. Hun svarede:

De har sindssyg travlt på Salling Autogenbrug. Selvfølgelig er det også pga sneen og det evige faktum, at det altid kommer bag på folk at det er tid til at have vinterdæk på. Men stuntet har helt sikkert gjort at flere er blevet opmærksom på at Salling Autogenbrug ikke kun sælger reservedele, men også laver reperationer og service. Derfor har det helt sikkert givet flere kunder.

Stuntet har i hvert fald kastet noget medieomtale af sig. Bl.a. en lokalavis og i Start Ops december 2012 udgave, som du kan læse på deres side.

Du kan også se mere på Salling Autoophugs Facebookside.

Men hvad synes du? Er dette stunt farligt? Er det groft, smart eller noget helt andet?

Salling Autogenbrug avisklip

Skrevet af Henrik Christiansen

Henrik driver hjemmesiden du er på lige nu og har derudover en gratis hovedpinekalender, og en masse andre spændende projekter :)

2 kommentarer

  1. Lidt vovet, men super fed idé. Det, at man rent faktisk forbinder selve problemet med reklame for løsningen virker rigtig fedt, synes jeg.
    Spændende blog i øvrigt – det er mit første besøg. Men absolut ikke det sidste ;D

    -Mads

  2. Hej Mads

    Mange tak for de venlige ord :)

    Ja, det er en reklame, der er lige på grænsen efter min mening. Jeg ville nok ikke selv have lavet sådan et stunt, men det ser ud til at have virket. Man må tage nogle chancer, hvis man vil skille sig ud :)

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *